Ogräs

Idag har jag rensat ogräs en stund. Det finns mycket ogräs på en tomt som ingen skött om på 1,5 år. Men det är också spännande att se vad som finns i rabatterna. När ogräset är borta så kommer de vackra växterna till sin rätt och får möjlighet att växa och blomma ut.
Tänk vad lätt det är att låta tillvaron fyllas med ogräs. En massa aktiviteter, "ska-bara", måste ... I stället för att fokusera på det som verkligen betyder något, det som ger glad energi, det som får rabatten att blomma.
Parallellt med rensning av rabatter rensar jag inne medan jag packar upp. Oj vad mycket ogräs! Kläder - för stora, för små, utslitna. Skruvar - hur många kan vi behöva? Kablar ... Böcker, kassettband, cd-skivor, dukar ... PENNOR! Listan på ogräsarter går att göra oändlig. 



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det är bl.a. därför jag har loppis. Ogräset i rabatten är nog det besvärligaste ändå!

2015-05-16 @ 20:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0