Dröm? eller...

Vad är den avgörande skillnaden mellan dröm, mål, vision, önskan, plan, tanke, fantasi?
Jag har stora drömmar, eller stora mål, eller stora visioner, eller en önskan, eller som Sickan - en plan,eller fantasier, eller är det bara en tanke?!

det sägs att drömmar, tankar, visioner, planer, önskningar, målbilder som man skriver ner lättare blir verkligehet. 
 
Många av mina drömmar och tankar har gått i uppfyllelse! Kanske inte som jag tänkte, eller så snabbt som jag önskat. Men ändå blivit verklighet!

När vardagen är motig är det skönt med drömmar som håller modet uppe. Drömmar och visioner är som bränsle, de håller elden vid liv!

Kalla det vad ni vill, men i mina drömmar är hästarna en viktig del.



Att uppnå drömmen kanske kräver mer focus...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du ... drömma det bör vi, vad annars ?

2010-10-26 @ 08:15:05
Postat av: Madeleine Böhnke

2010-10-26 @ 22:04:20
URL: http://eriksgardne
Postat av: Madeleine Böhnke

"Att uppnå drömmen kanske kräver mer fokus"

mycket tänkvärt. Det ska jag ha i mina tankar ett tag framåt nu när jag går från brandsläckning till organisering. Dax att hitta tillbaka till att njuta av allt som livet bjuder på.

Idag åt "familjen" på Sibylla. När vi gick därifrån sa jag till Eric: Säg tack för maten nu (när vi passerade kassan där de som arbetade stog). Eric säger då glatt: "Tack för maten". Damerna log och jag hör dom säga något om charmig. Då säger Eric "Hej då" när vi går ut genom dörren. Det är dom små sakerna i livet som kan värma ens vardag.

2010-10-26 @ 22:09:44
URL: http://eriksgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0