Diaprojektor

Var och en av oss alla (du och jag) skulle kunna liknas vid en diaprojektor. Den bild vi stoppar i apparaten visar vad vi bär på i vår historia. Alltid när vi upplever något eller möter någon är projektorn igång och den inre bilden strålar ut ur oss. Och det vi ser, hör, upplever når oss genom bildens filter. Dvs allt jag ser, hör, upplever ska filtreras genom mitt eget historiefilter innan det når mig. Det innebär att alla människor som är med om samma sak kan uppleva det helt olika beroende på hur det egna historiefiltret ser ut. Och det i sin tur borde innebära att det egentligen inte finns någon sanning, för allt beror på den enskilda individens tolkning.

Vilken bild är min projektor laddad med?


Kommentarer
Postat av: Madeleine Böhnke

Så sant. Du skulle verkligen ha glädje av att gå kursen för Kerstin, www.kerstinsofia.se. Den kursen jag har gått hos henne är det som har påverkat mig mest här i livet som jag själv känner.



/Madeleine

2010-08-06 @ 08:27:35
URL: http://eriksgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0