Funderingar i solen

Klockan halvsex i morse var det -18 grader! Vi har passerat vårdagjämningen och det är 4 dagar till vi går över till SOMMARTID! Strålande sol har det i alla fall varit.

Jag var ute och red på fm. Daisy är lite tittig när vi är ute, hon vill inte riktigt överlåta bevakningskollen åt mig. Jag satt och undrade varför. Svaret som kom till mig var "du lyssnar ju inte - du tjattrar hela tiden". Då upptäckte jag att jag faktiskt satt i andra tankar. Jag började fokusera på hur jag satt på hästryggen, hur Daisy rörde sig, stigen vi gick på, träden, stenarna och snön omkring oss. Och vips - Daisy slappnade av, frustade lite och knallade på. Någon minut senare hoppade hon till för ngt igen. Jag hann nästan fälla en irriterad kommentar, men kom av mig när jag märkte att jag varit inne i ett nytt "tjatter av funderingar". Det är nog tur att jag inte är ett flyktdjur, för då skulle jag ha blivit ett lätt byte för länge sen. Jag har fortfarande mycket att lära vad gäller att "vara i nuet", och hästarna är fantastiska läromästare. Tack Daisy!


Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Vad kul att även du har blogg :) Gillar dessutom sitt kloka sätt att skriva på, mycket tänkbart här. Hälsa alla däruppe! Kram Emma

2009-03-27 @ 21:41:12
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0