Bella Linn i vårsolen



Nu har Bella acklimatiserat sig i familjen. Hon har stolt intagit sin roll i hagen.

Både Vilma och jag har ridit henne, och vi konstaterade snabbt att sitsträning kommer att vara på sin plats nu. Och Bella är perfekt för ändamålet.
"Sitta stadigt, slappna av och sjunka ner i sig själv, titta upp och känna in hästens rörelser, skapa bjudning i den egna kroppen och låta den energin smälta samman med hästens bjudning, samtidigt vara följsam, glad och stolt. Kom ihåg att ANDAS! (även andas ut, inte stapla andetagen på hög i bröstkorgen)"

Vilket lyft det är att ha ridlektion med mig själv. Att testa mina egna instruktioner och känna att de funkar. Men ibland är det viktigt att lita på att en del sitter i kroppen. Alla instruktioner och analyser gör att högra hjärnhalvans jobb inte alltid får plats... Det är då jag kommer fel på hinder... Sluta tänk och RID!

Kommentarer
Postat av: Crazyangel

Fina Bella.

2009-04-01 @ 09:43:51
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad roligt att wilma ridit henne! :) kram!

2009-04-01 @ 13:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0