Det hänger i luften...

Nu är det en fantastisk sommarkväll i Arbrå! Svalt, skönt, nästan inga mygg! Trådlöst internet är fantastiskt, jag kan ta med datorn och sitta ute. Och det funkar ju för alla som har internetdongel också.
Jag testade hur långt mitt trådlösa sträckte sig, ca 50 m från huset. Tänk hur många trådlösa uppkopplingar som finns i luften, och alla mobila internet, och alla mobiltelefoner. Och alla de här mackapärerna skickar ut ngt som vibrerar i luften. Är det konstigt att vi blir konstiga? Hur påverkar det här vår egen uppkoppling? Den energi som varje varelse har omkring sig. Krymper den "levande" energin av alla apparaters energi? Eller är det rent av så att vi "laddas" av allt som flyger i etern? Eller fungerar "laddningen" som ett extra påslag på all stress som vi går omkring i? Eller kommer tekniken snart att leda till att vi kan koppla upp datorerna till den telepatiska energin som vi bär på? Att det räcker med att tänka så börjar datorn skriva. Frågan är då vems dator som skriver mina tankar. Hur långt sträcker sig energin från mina trådlösa tankar?

Igår fick min mobil fnatt. Den stängde av sig och var jättekonstig när jag försökte få igång den. När jag väl fick den att börja leva idag så har den ändrat färger och inställningar helt som den själv vill.
Visserligen har jag själv varit med om en Reconnection, och därmed gjort en nystart - men att det skulle omfatta även mobilen var en överraskning. Men det är ju sånt här som gör livet så spännande.


Inte trådlös kontakt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken häftig bild:-)



Ja, men dom finns. Kanske inte fysiskt just nu, men dom finns :-)

2009-07-03 @ 12:08:01
URL: http://wildros.blogg.se/
Postat av: Helena

Men tänk om datorn skulle få tag i våra tankar och börja skriva! Hjälp... Hoppas då bara att minatankar bara kan skrivas av min dator.. För hjälp om fel dator skulle börja skriva vad jag tänker :)..skulle kunna bli roligt...eller INTE,det beror ju liksom lite på tanken....

2009-07-03 @ 19:46:22
URL: http://riverlady.blogg.se/
Postat av: Gisela

När jag trycker på "ringa" på min så parkerar jag samtalet. Störande!

2009-07-04 @ 15:31:57
Postat av: frida

vilken fin bild!!!! fina pållar!

2009-07-05 @ 14:53:14
Postat av: Cecilia

Nu har jag hittat hit...



håller med härlig bild...



Ja jo du det där med tekninken....

Mest skrämmande tycker ja alla de som bara umgås genom mobiler och datorer... även gifta par...

ja ja än så länge grälar jag helst med gubben öga mot öga he he :)

kram på er alla och hoppas ni också får någon semester i sommar Cecilia och Enköpings ligan

2009-07-07 @ 07:50:36
Postat av: Emma ~ Crazangel [mamma till milton]

vilken fin bild!

2009-07-07 @ 16:33:23
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0