Dagens träd

Å ena sidan, å andra sidan ...
På skuggsidan blåste det och var allmänt ruggigt, men när jag rundat enbusken hittade jag en härlig liten glänta i sol och lä. 
Det var en påminnelse om att det alltid går att se saker, situationer, händelser från olika synvinklar. Jag kanske inte alltid tycker att jag kan välja det som händer omkring mig, men jag har alltid möjlighet att välja synvinkel.

Strax intill gläntan står ett avkapat träd. Två isolatorer för elstaket har skruvats in i stammen. Funderingar kring ordet VÄRDE kom till mig här. Vad betyder värde? Att det måste värderas? Att ha ett värde utan att vara bra eller dåligt? Kanske olika värde sett ur olika synvinklar? Egenvärde? Existentiellt värde? Ekonomiskt värde? Affektionsvärde? Rätt eller fel? Bra eller dåligt? Eller bara olika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0