Vinterfika

Sitter ute med Vilma och fikar. Lyssnar på takdropp, hör sportlovstrafiken på 83an. Skulle vilja skriva att jag hör fågelkvitter, men jag hör inga fåglar. Inser att våren inte riktigt är här än, bara några plusgrader som förvarnar mig om att våren kan vara i antågande. - Nu hörde jag en fågel!

Tittar på hundarna som letar spännande dofter i snön. Tixe klättrar på allt som går att klättra på. Bakom snöhögen ser jag hästarna.

När jag tänker på framtiden så känns det "tomt". Vet inte alls hur den ser ut. Och samtidigt innebär det utrymme för nya möjligheter! - Jag ska nog satsa på att vara vaken för möjligheterna, inte somna i "tomrummet"!

Stunder som den här får mig att känna att jag har mycket att njuta av i stunden. Gör det lättare att hålla mig vaken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0