Tävlingsdebut och comeback

Så här förvånad ser man ut när matte hänger en rosett på grimman, när man står i transporten... Tänkte inte på att fotot skulle ha tagits på tävlingsplatsen i full tävlingsmundering

Något har hänt!
1. För några veckor sedan betalade jag in avgiften för ryttarlicens! 
2. Det finns en tanke att jag ska tävla dressyr.
3. Igår kväll bestämde jag mig för att åka till Rengsjö och tävla - i hoppning!
90 cm Clear Round. Det blev en felfri runda och därför fick vi en vit rosett! Inte helt perfekta språng, men ok för att vara vår första tävling. Och jag konstaterade när jag löste licens att det är 7 år sedan jag hade licens senast!
Det bästa av allt - jag kände ingen rädsla! Flera faktorer var säkert inblandade, rejäl utebana gör att hindren inte känns så stora som inne i ett ridhus (och Rengsjöhästens stora bana är fantastisk, kanonfint underlag!) , jag var efteranmäld och fick därför starta tidigt  vilket innebär att det var ganska lugnt på framridningen, jag var i tid (!) hann t o m ta en kopp kaffe före start. Det gav mersmak!

Men kroppen är trött nu! Magnus, Carolina och Vilma är i Kalmar. Vilket innebär att jag ska sköta hästarna både hemma och i Flästa. Min kropp mockar inte så mycket i vanliga fall, så det här är mastigt - 11 boxar mot normalt 4 boxar (Karin har tagit hand om mina 4 den här helgen, annars hade det varit 15 - Tack Karin!). Men nu är det bara en dag kvar, och då får jag dessutom lite hjälp av en praktikant.

Kommentarer
Postat av: Maria Mårtensson

Tjoho, hejja Mia! impad Faan att jag inte var med och såg!

Kram

//Moppa

2009-06-07 @ 09:55:18
Postat av: frida

hejja hejja!

grattis mia!

duktiga!

2009-06-07 @ 22:45:43
Postat av: Tanya

Heija Heija!! Vågar du så vågar jag! Ska nog lösa ut min licens jag med? är hel ledig denna vecka men har Wilma hemma, kommer du isåfall hit och utövar kranio sacal eller hur d nu stavas? för isåfall kan du komma när du vill,,kramen../Tanya

2009-06-08 @ 10:59:13
URL: http://jernswilmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0