Ny energi

Kroppen är en märklig konstruktion!
Den här helgen har varit fylld av fysiskt arbete och lite tidspress för att hinna med allt. Och både fredag och lördag em har jag varit helt slut i kroppen - trött i rygg o nacke, värk i armar, händer o tummar. Båda dagarna har jag sovit en liten stund (ca en kvart) för att orka de sista kvällstimmarna.

Idag har jag hållit ungefär samma tempo fram till kl 17. Då hade jag jobbat klart. Trött en liten stund. Sen fanns det plötsligt ny energi, inte alls lika ont överallt.

Jag kan ju bara konstatera att känslan av att vara klar och ledig, nöjd och belåten, kan trolla bort en stor del av fysisk trötthet o värk!

Kan det vara doften av liljekonvaljer som fyller på energin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0