Hälsa

I morse när jag gick ut för att rida var det kallt! Långkalsonger på!  Carolina och jag skulle ju bara ut och skritta med Daisy och Signe. Våra hästar var på hugget. En granngård som ska passeras är skräckinjagande. Där finns släpvagn, bilar och en båt på ena sidan vägen. Inne på tomten har de två små inhängnader med höns! Men det värsta och farligaste är en kruka med påskris vid grinden! Långt innan vi var där hörde vi tuppen, men när vi kom fram var hönsen och tuppen helt stilla - de var så fascinerade av att se två stora djur som kan vara så rädda för påskris. Men vi kom förbi och upp i skogen. Där var det ingen hit - tjällossningen gör att stigen nästan kändes bottenlös på en del ställen. Vi vände och fick tillfälle att diskutera med våra hästar en gång till om hur man passerar påskris fast påsken är passerad. Och hönsen var lika stilla nu (Tack!). När vi kom hem kunde jag konstatera att långkalsongerna var lite för mycket!

Sen blev det stress för att hinna med tåget, för att åka till Gävle på Hälsomässa. Det tar ca 2,5 min på cykel hemifrån till station - men jag känner av det i luftvägarna/bröstkorgen fortfarande. Nästa gång ska jag låta cykelturen ta 2 min till. Det hade tiden räckt till idag också...

Hälsomässan var inspirerande! Lyssnade på två föreläsningar - en om signalsubstanser och känslor, och en om vägen tillbaka efter utbrändhet. Intressant! Men det som nog gav mig mest var mötet med Ingrid som har InSpira. Hon jobbar med Feng Shui, ett "tänk" som länge har intresserat mig. Jag köpte en bok - "Feng Shui för själen" av Agneta Nyholm Winqvist. Ligger i tiden för mig just nu. Återkommer med en bokresension när jag läst den.

För ett tag sedan skrev jag om Tid. Tid som vi alla helt demokratiskt har tillgång till lika mycket av. Jag undrar ändå vad det är som gör att jag alltid har mer idéer, ambitioner, förväntningar, planer än vad tiden räcker till. Jag vill ha ordning och reda omkring mig, regelbundna måltider med familjen, lång nattsömn, en välplanerad tillvaro som också ger utrymme för spontana påhitt. Nu har jag kaos omkring mig, oregelbundna måltider - sällan med familjen, dock en ganska välplanerad tillvaro som testar hur långt tidsoptimismen kan sträcka sig...

Kommentarer
Postat av: Anne-Li

Hej Mia!

Vad roligt att du hittade mig o att du oxå har en blogg! =)

Jag har gett upp hästskötar yrket nu och satsar på mina egna och ett normalt liv ist..

Hoppas allt är bra med er!

Kram Anne-Li

2009-04-25 @ 10:18:53
URL: http://flashcrush.blogg.se/
Postat av: frida

hej mia! hehe tänk vad lite påskris kan ställa till! hehe!

2009-04-25 @ 21:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0