Allt i ett - ett i allt

Det finns många olika sidor av det mesta. Men det finns många likheter mellan olika saker också. Och många små helheter som är en "bild" av stora helheter, som bara är en del av ännu större helheter.

Människokroppen finns t ex i örat, under och runt fötterna, i hjärnan.

Människan är också som en maskin, eller en bil. Den ska tankas, servas, underhållas. Ju bättre den sköts, desto längre håller den. Det syns inte alltid utanpå  hur bra den går/mår.

En cell i människokroppen kan liknas vid en jordglob. Människokroppen är också som en stor cell. Och solsystemet med alla planeter och solar är en ännu större cell.

Människokroppen har en aura - ett energifält omkring sig. Jorden har sin aura, luftrummet/atmosfären kring sig. Och jag är helt övertygad om att varenda liten cell i kroppen har sin egen aura. Och auran avspeglar hur vi mår. Atmosfären avspeglar hur jorden mår.

Om jag tänker ett hack till nu så kommer jag fram till att om alla mina celler mår bra, då mår hela jag bra. Om alla människor mår bra, då borde jorden må bra. Eller om alla som jobbar inom en arbetsplats - i ett företag, inom kommun eller landsting - mår bra, då borde hela arbetsplatsen må bra och verksamheterna blomstra!

Jordglob Invotis liten

Kommentarer
Postat av: frida f

hej hopp!

vad snällt av dig!

såg att bollnäs ska ha en klass debutant fälttävlan i sommar när de ska ha sina stora tävlingar. blev himla sugen på prova debutant då!tror du jag o bella skulle kunna rida den då? får ju självklart ta o komma upp o träna först!

kram!

2009-04-19 @ 20:24:32
Postat av: ida

så sant så..

2009-04-22 @ 14:33:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23564/
Postat av: Gisela

Små tuvor kan välta hela lasset men det kan också få en att stanna upp och titta på den vackra omgivningen!

2009-04-22 @ 15:29:45
Postat av: Ida

Ja det känns som äntligen så går det min väg. Men samtidigt känns det som jag sover med mina skolböcker i soffan och ändås skriver jag så bra på proven, om det ändå kunde ha varit så när jag gick på nytorp.. :P

Men jag har också insett att detta är min sista chans att få ett slutbetyg..

2009-04-23 @ 10:32:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23564/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0